Mapa Uměním

Pink Box

Mentoring: Zapojení filozofování do výuky

workshopdiskuzepřednáška

Cílem mentoringového programu je začlenit filozofování do výuky i do fungování učitelského sboru. Tento přístup propojuje rozvoj znalostí a klíčových kompetencí vycházející z revize RVP do jednoho celku. Nejedná se pouze o osvojení si pedagogických metod, ale o rozvoj sady dovedností. Začlenění filozofie do pedagogické praxe je dlouhodobější proces, avšak velmi pozitivně proměňuje přístup ke vzdělávání, rozvíjí učitele a jejich žáky. Součástí mentoringu může být i podpora úpravy ŠVP. Program lze realizovat pro celou školu nebo pro část pedagogického sboru. Po celou dobu programu zapojení učitelé pracují s našimi lektory individuálně i ve skupině.

CO ZAPOJENÍ FILOZOFIE PŘINÁŠÍ DO VÝUKY?
– Prostor pro objasnění smyslu a významu látky pro zvýšení motivace k učení
– Nástroj pro ověřování porozumění znalostí, pojmů a informací, které děti získávají (nejen ve škole) a běžně používají
– Rozvoj dovedností dětí v oblasti komunikace a spolupráce
– Trénink kritického a kreativní myšlení dětí
– Aktivnější zapojení žáků a studentů v hodinách, podporu zvídavosti
– Efektivní způsob propojení jednotlivých předmětů a napojení na průřezová témata (např. demokratická kultura, občanská odpovědnost)
– Budování soudržnějšího kolektivu, ve kterém vnímáme jeden druhého

V ČEM PROGRAM ÚČASTNÍKY ROZVÍJÍ?
– Umění dotazování
– Metakognitivní metody
– Schopnost zaujmout třídu
– Facilitační dovednosti
– Kombinace přístupů a propojování předmětů
– Reflexe a sebereflexe
– Rozvoj kultury škol a vztahů

OBSAH MENTORINGOVÉHO PROGRAMU
– Úvodní týmový workshop
– Ukázkové hodiny ve třídách
– Intenzivní tréninky
– Tandemové hodiny (pedagog & náš lektor)
– Individuální konzultace
– Skupinové workshopy Filozofie ve sborovně

objednat
společnostvědy
Vyučující / Lektoři
2 až 6 měsíců
minimálně 3 účastníci
u vás (ve škole)
Cena:
dle počtu zapojených pedagogů a rozsahu spolupráce
Webové stránky
Mentoring: Zapojení filozofování do výuky